باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان انلاین

باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان انلاین

تاریخچه برنامه های وفاداری واینکه چطور تغییر یافتند؟ 
برنامه های وفاداری و پاداش در جامعه امروز عادی شده است. هر دو فروشگاه آجر و ملات سنتی و سایت های تجارت الکترونیک از آنها برای کاهش هزینه های خرید استفاده می کنند، اما چگونه و چگونه برنامه های وفاداری شروع می شوند؟ مهمتر از همه، چه چیزی سبب افزایش محبوبیت آنها شده است؟   
 
آغاز بسیار اولیه 
 
برخی معتقدند که ریشه های اولیه برنامه های وفاداری مشتری در اواخر قرن 18 با "بازاریابی حق بیمه" شروع شد.
 
سابقه برنامه های وفاداری سکه های مس
 
این استراتژی حفظ مشتری در قرن نوزدهم محبوب بود و راه را برای برنامه های وفاداری که امروز می شناسیم، هموارشد. بیایید از طریق تاریخ برنامه های وفاداری ادامه دهیم.
 
 
 
گذار به دیگر وفاداری
 
خرده فروشان به سرعت متوجه شدند که استفاده از سکه ها به عنوان یک ابزار نگهداری مشتری، راهی پر هزینه برای ارتقای وفاداری بود. در اواخر قرن نوزدهم (حدود 1891)، گذار به ابزارهای ارزانتر شروع شد زمانی که تمبرها جایگزین سکه در برنامه های وفاداری شدند. تاریخچه برنامه های وفاداری تمبرهای سبز سپر
 
تمبرهای سبز سپر یکی از اولین برنامه های وفاداری خرده فروشی بود و می توانست به طور پیش فرض یک پیشگویی از برنامه های محبوب مانند Air Miles و Aeroplan امروز انجام شود. سبز سپر تمبر برای خرید در خرده فروشان انتخاب شده بود  که بعدا می توانست برای محصولات کاتالوگ مورد استفاده قرار گیرد
 
برنامه های وفاداری خرده فروشی های مبتنی بر کارت همچنین در سال های 1990 به محبوبیت دست یافتند. خرده فروشان به دنبال اجرای وفاداری در فروشگاه بودند که برای جمع آوری تمبرها و ارزهای مارک شده ساده تر بود و این نوع برنامه ها هنوز امروز محبوب هستند! فقط در کیف پول خود نگاه کنید - من مایل به شرط داشتن حداقل یک کارت وفاداری وجود دارد تاریخچه برنامه های وفاداری کارت وفاداری
 
در حالیکه برنامه های مبتنی بر کارت و جمع آوری وفاداری هنوز هم توسط مارک های امروز استفاده می شود، ظهور تجارت الکترونیک فصل جدیدی در تاریخ برنامه های وفاداری ایجاد کرده است.
 
برنامه های وفاداری امروز
 
با افزایش تجارت الکترونیک و زیرساخت های پرداخت دیجیتال، اکنون می تواند هر کسی یک برنامه پاداش یا وفاداری را برای فروشگاه یا سایت خود راه اندازی کند در واقع، بسیاری از برنامه های موفقیت آمیز آنلاینmobile base  هستند.
 
یکی از بهترین نمونه هایی از برنامه وفاداری بهینه شده برای موبایل، برنامه پاداش استارباکس است. برنامه تلفن همراه به طور همزمان به عنوان یک برنامه پاداش و یک روش پرداخت تلفن همراه عمل می کند.
 
 
 
 
 
 برنامه های وفاداری در طول تاریخ تکامل یافته اند. در حالی که آنها یک بار به سادگی به پاداش مشتریان برای صرف مقدار معینی در فروشگاه، امروز آنها به مشتریان برای خریدی که میکنند پاداش دادن! رسانه های اجتماعی که سهم زیادی برای گسترش دامنه بازاریابی یک خرده فروش را دارند، به بازگشت  مشتریانی که مشتریان جدید را احیا می کنند و درآمد را افزایش می دهند.
 
در طول تاریخ و در یک زمینه مدرن، برنامه های وفاداری همواره در جهت حرکت مشتریان در طول سفر مشتری خود بوده است. سفر مشتری توضیح می دهد که یک سری از مراحل که مشتریان به طور متوسط ​​از طریق تعامل خود با فروشگاه شما حرکت می کنند، و برنامه وفاداری شما باید طراحی شود تا پاداش و انگیزه هایی را که همراه آنها حرکت می کند، طراحی کند. تاریخ برنامه های وفاداری سفر مشتری
 
برنامه های وفاداری تجارت الکترونیک نیاز به کارت های فیزیکی را حذف کرده اند و پذیرش برنامه بسیار ساده تر شده است. بنابراین این فصل آخر در تاریخ برنامه های وفاداری است؟ بعید است! وفاداری مشتری همچنان به تکامل و تبدیل شدن به قدرتمندتر و پویا در سالهای آینده ادامه خواهد داد

 

 

در اواخر دهه 1900، تولد یکی از برنامه های وفاداری شناخته شده ای که تا کنون ایجاد شده است، دیده می شود: Freed Fliers. به عنوان اولین برنامه وفاداری در دوره مدرن در نظر گرفته شده است، شرکت آمریکایی هواپیمایی Freelance Flier خود را در سال 1981 راه اندازی شد  این برنامه باعث وفاداری مشتری شد و در حال حاضر بیش از 50 میلیون عضو در برنامه AAdvantage دارد!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.