باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان انلاین

باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان انلاین

پرسونا مشتری

اگرمابفهمیم که مشتری دقیقا چه چیزی نیاز دارد و بفهمیم دنبال چه چیزی هست که  انتظاراتش برآورده شود به هدف رسیدیم بله درست است وبه همین سادگی مشتری هامون را میتوانیم افزایش دهیم و به فروش چندبرابری برسیم ولی به همین راحتی هم نمیتوانیم حدس بزنیم نیازها و درخواست های مشتری هامون چون تعدادآنها به اندازه هست که نتوان دونه دونه همه مشتری هارو آنالیز کرد پس باید با روشهای جدید دنبال مشتری باشیم

 

  پرسشنامه و جمع آوری اطلاعات شخصیتی مشتری ها دراین زمینه میتونه خیلی کمک کننده باشد سوالاتی نظیر سن شغل علت انتخاب کالا یا خدمات ما و با بررسی جامعه آماری یک آنالیزی میتونیم داشته باشیم که عمدتا مشتری های ما چه رده ی سنی هستند خانم هستند یا آقا شغلشون چیه علت انتخاب محصول ما چیه آیا  برای کیفیت هست ؟ آیا برای پشتیبانی وگارانتی بعد از خرید محصول هست ؟ آیا برای قیمت هست؟ یا برای نحوه برخورد ما با مشتری ای هست ؟

این آخری خیلی مهم هست یک لحظه خودمان را جای مشتری بذاریم وقتی وارد فروشگاهی میشویم اگر فروشنده مارا خیلی خوب و دقیق راهنمایی کند طوریکه خودش هم اگرمشتری بود با توضیحات لازم همه نیازها و سوالات و ا نتظاراتش پاسخ داده میشد نه به صورت تبلیغی فقط از مزایای محصول یا خدماتش توضیح بدهد به طرزی که مشتری رو فقط دفع کند بلکه به صورت راهنمایی فقط و حال اگر ما فروشگاهی به صورت فیزیکی نداشته باشیم و ویترین ما وب سایت ما باشد باید در قالب مقاله و به صورت پرسش های عمومی از اون محصول یا خدمات توضیح داده شود به صورت کامل و جامع ,اگر این گونه باشد مشتری احساس  اعتماد می کند و اگر عکس یا فیلم ازاون محصول باشد باز تاثیر به سزایی دارد چون مشتری  حس می کند داخل فروشگاه واقعی هست و قدم اول اعتماد خرید ایجاد میشود  قدم بعدی پروسه فرآیند خرید هست و بعد حفظ و نگهداری مشتری به مشتری وفادار هست که در مقاله بعدی به توضیح مفصل می پردازیم 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.